Kdo gleda tvoje IG Story-je?

Že nekaj časa me (tako iz poslovnega kot osebnega vidika) zanima nekaj, kar je izpostavila včeraj tudi moja prijateljica – kako Instagram razporeja osebe, ki si pogledajo tvoj IG story? Glede na tvoje ali njihove aktivnosti? Ali lahko tako ugotoviš, kdo se na skrivaj zanima zate?

Ker si nismo znale odgovoriti, sem se vrgla v raziskovanje in prebrala ducat člankov s teorijami, kako naj bi Instagramov algoritem razporejal tvoje gledalce story-jev. In kaj sem ugotovila? Obstajata dve prepričanji, obe podprti z dokazi in praktičnimi primeri.

1. VSE JE ODVISNO OD TEBE

V približno 70% vseh prebranih člankov in raziskav, avtorji trdijo, da se za algoritmom skriva bot, ki spremlja tvojo aktivnost na Instagramu, se sproti uči in temu primerno prilagaja tudi vso vsebino in osebe, ki jih vidiš na Instagramu.

Ko objaviš Instagram Story, se najprej med ogledi sledilci razporedijo kronološko. Po tem, ko je Story naložen že več kot eno uro, pa se ti začno razporejati glede na tvojo aktivnost in interakcijo z njimi. Algoritem oziroma bot preračuna, kateri tvoji sledilci naj bi te najbolj zanimali in ti jih posledično prikaže med ogledi prej kot ostale. Kako to izračuna?
Upošteva vse: od tega, kolikokrat ti obiščeš njihov profil ali ga vpišeš v svoj iskalnik, kolikokrat ”klikneš” na sliko ali prebereš celoten njihov pripis k sliki, kolikokrat všečkaš njihovo objavo ali jo komentiraš, kako pogosto in hitro si ogledaš njihove Story-je in seveda, upošteva tudi pogostost pogovorov med zasebnimi sporočili. Ko sem brala te teorije, se sprva nisem strinjala z njimi, saj se mi med mojimi prvimi gledalci velikokrat pokažejo sledilci, s katerimi si nisem dopisovala ali kaj komentirala. Vendar pa sem posredno res verjetno pokazala zanimanje za njih z vpisovanjem v iskalnik ali všečkanjem. Glede na prebrano, bi to teorijo lahko potrdila.

2. VSE JE ODVISNO OD SLEDILCEV

Druga teorija, ki se je sicer na spletu pojavila kot manj pogosta, pa je tista za katero vsi (potiho) upamo, da bi držala. Pravi, da naj bi se razpored tvojih gledalcev Story-jev naredil glede na to, kako pogosto se tvoji sledilci zanimajo zate, si ogledujejo tvoj profil in imajo oni interakcijo s teboj – torej ravno obratno od prve teorije. Kljub temu, da je Instagram zanikal, da naj bi algoritem deloval na tak način, pa je več podjetij in influencerjev naredilo praktične preizkuse. Ustvarili so lažne profile na Instagramu in iz teh profilov večkrat obiskovali svoj pravi profil, brez kakršnega koli dopisovanja in brez, da bi iz glavnega profila to oni delali enako.

V roku treh dni so se jim lažni profili pojavili med glavnimi gledalci Story-jev na njihovem pravem profilu. Enako so znamke poizkušale tudi med seboj, ena znamka je večkrat na dan obiskovala drug profil znamke. Na tem drugem profilu znamke se je po treh dneh pri teh drugi znamki zopet pojavilo ime prve, pa čeprav nista sledili druga drugi. Rezultati so precej obetavni za vse, ki imate med svojimi prvimi gledalci kakšne simpatije, za katere upate, da se zanimajo za vas.

Čemu verjeti? Sama glede na izkušnje menim, da je obstaja še 3. možnost, ki bi znala biti najbolj verjetna in pravilna:

3. ODVISNO JE OD TEBE IN SLEDILCEV

Glede na vso pametno tehnologijo, sposobnost umetne inteligence in moje gledalce Story-jev, verjamem obema teorijama. Še več, menim, da lahko soobstajata in je realnost kombinacija obeh. Zagotovo je seznam narejen glede na moje interakcije in aktivnosti, vendar obstaja na tem seznamu nekaj izjem, za katere bi lahko trdila, da so prišli na vrh sezama gledalcev po drugi opisani poti. Še obstaja upanje za skrite simpatije! 🙂