Lepota in pamet (ne) gresta skupaj

Izgled in pamet ne gresta skupaj … Ali pač?

Minilo je že eno leto, odkar sem na noge postavila svoj blog. Dve leti mineva, odkar sem začela delati na oglaševalski agenciji. Zato se zdi nadvse primerno, da ob teh dveh zanimivih obletnicah napišem, kako gresta v resnici skupaj.  

Za začetek naj po vzoru mojega priljubljenega kreativnega direktorja, Draga Mlakarja, zapišem: ”Ta članek odraža zgolj samo moje mnenje in je plod mojega razmišljanja. Ne odraža mnenja mojega delodajalca, sodelavcev ali nadrejenih.” Oho, začetek že obeta pisanje, s katerim se ne boste vsi strinjali. In veste kaj? Prav je tako.

Agencijsko življenje in konstantno izpostavljanje sebe ima namreč veliko plusov in minusov. In ker je plusov več, še vedno vztrajam v obojem – v agenciji in v pisanju bloga ter objav na svojih družbenih omrežjih. Sem pa tekom teh dveh let prišla do spoznanja, da ”profesionalna” in ”osebna” kariera ne gresta nujno vedno skupaj. Pamet in ob tem še dober izgled v eni osebi sta še vedno za marsikoga nedojemljivi. Da ne govorim o kreativnosti in ženskem spolu. Ja, ni lahko priti na vrh, še težje pa je, če si malo bolj odprto in samozavestno dekle, ki se zaveda tako svojih psiholoških kot fizičnih atributov in se jih ne boji izkoristiti sebi v prid.

Dolga leta smo se ženske borile za enakopravnost, ki pa še vedno ni uveljavljena na vseh področjih. Morda zakonsko in pravno, zagotovo pa ne v podzavesti družbe. Pa, če pustimo to, da so moški bolje plačani in na višjih položajih kot ženske. Ne gre se samo za razliko v spolu, gre se za razbijanje dveh mitov:

Lep izgled zagotovo pripomore k večjemu uspehu.

Lep izgled, pamet in kreativnost ne gredo skupaj.

Za na modno pisto ali za v pisarno? Oboje!

Verjetno že poznate mojo zgodbo, da sem na agencijo prišla v drugačni vlogi, kot jo imam zdaj. Z željo po bolj kreativnem delu sem prosila za mesto tekstopiske, ki pa je ni bilo tako lahko dobiti in z dokazovanjem, da sem te vloge vredna, se borim še danes. Zakaj?

Nisem miss sveta, nimam manekenske postave in angelskega obraza, znam pa se urediti po svoje in izstopati. Ste kdaj pogledali kreativce v agencijah? Po navadi se s svojim zunanjim videzom ne obremenjujejo kaj preveč, so del ”alternativne” kulture in prezirajo vse, kar je aktualno, komercialno in zanimivo splošni laični javnosti (obstajajo tudi izjeme). Ali so hipsterji, ali so razmršeni uporniki, nekateri pa se skoraj, da ”zlivajo s steno”. Večinoma moje čisto nasprotje, zato je imel marsikdo v začetku občutek, da si nisem izbrala prave karierne poti ter, da na njej ne bom dolgo ostala. Eno leto sem potrebovala, da sem skeptike prepričala v nasprotno.

In pisanje za moj blog mi prav gotovo ni pripomoglo k temu, pa čeprav sem mislila drugače. V sklopu svojega pisanja za blog sem namreč posnela precej fotografij (povsem oblečena, da ne bo pomote) in jih objavila tudi na družbena omrežja. Seveda sem slike in blog tudi promovirala, sicer bi bilo moje delo samo sebi namen. No, vsekakor pametni in kreativni ljudje tega ne delajo. Kaj šele, da bi se objavljalo selfie-je. Ne, ne, ne! Predstavljate si lahko, v kako velike čevlje sem stopila, ker je meni vse to naravno in razmišljam malo bolj komercialno kot ostali. A vendarle sem uspela s svojim delom dokazati, da spadam zraven. Zdaj boste rekli, da so seveda rezultati in delo najpomembnejši. Seveda so, vendar jih marsikdo spregleda, ker jih z(a)moti vizualni izgled osebe.

Pravi kreativci ne delajo selfie-jev. 😉

Mislili bi si, da se diskriminacija in nezaupanje do pametnih in kreativnih žensk, ki se zavedajo tudi svojih fizičnih atributov, pojavljata samo pri moških. Ker jih tako pritegne oblika, da ne vidijo vsebine. Ker se takšnih žensk bojijo. Niso samo moški takšni, še več nezaupljivosti je pri ženskah in to na višjih položajih. Ne pohvalijo, ne spodbujajo, ne ”opazijo” tvojega dobrega dela in truda. Počutijo se ogrožene in ljubosumne, ker so bile vzgojene v družbi, ki pravi, da v ”profesionalnem” svetu ni prostora za zapeljivost in izstopanje.

Ne bom zapisala, da sem sama ”živi” dokaz za to, da je mogoče imeti tako kreativno žilico, kot inteligenco in fizične atribute hkrati. Izpadla bi preveč samovšečno in bistvo mojega pisanja ne bi prišlo do izraza. Zato bom za konec raje zapisala to:

Draga dekleta in ženske. Izgled res ni vse. Vsekakor v nekaterih primerih pomaga, v marsikaterih pa žal ne. A vendar, naši atributi so nam bili dani z namenom. Da jih negujemo, da jih izkoristimo in predvsem, da smo to kar smo. Naj vas ne bo sram jutri priti v pisarno z dvema čopkoma, če se počutite navihano. In danes oditi na sestanek z rdečo šminko ter malo večjim dekoltejem. Poslovni bonton je ustvarjen za to, da vas ustavlja. Ne pustite se. Ste ženske, ste lepe, kreativne, iznajdljive in pametne. Izsevajte to tudi navzven.