INFLUENCER ALI CONTENT CREATOR?

V naši oglaševalski agenciji ni več projekta ali znamke, ki v svoj medijski splet ne bi vključila osebe, ki se ponaša z enim izmed teh dveh nazivov. Ugotovila sem, da tako naročniki kot tudi oglaševalci ne vedo, da sicer obstaja velika razlika med tema dvema pojmoma, ki se ju tako v javnosti kot tudi stroki skoraj da enači. Pa vendar so razlike velike tako z vidika dosega, stroškov in obsega dela. Kdo sploh so te osebe ter kaj počnejo si preberite v naslednjih odstavkih.

INFLUENCER

… ali po slovensko vplivnež je posameznik, ki ima moč vplivanja na nakupne odločitve drugih zaradi svoje avtoritete, znanja, pozicije ali odnosa s svojim občinstvom. Za svoj vpliv uporablja svooja družbena omrežja, na katerih mu sledi večje število sledilcev, s katerimi je redno v stiku. Kaj pomeni večje število sledilcev? V Sloveniji je minimalna številka nekje nad 10.000, v drugih državah pa se ta številka dviguje premo sorazmerno s številom prebivalcev v državi.

Obstaja pa tudi poimenovanje ”mikro influencer”, ki je v zadnjih časih vedno pogostejši in bolj priljubljen. Mikro influencer ima število sledilcev manjše od 5.000 v Sloveniji, po drugih državah je ta številka višja.

Z vplivneži znamke po navadi sodelujejo tako, da jih prosijo/plačajo za objavo slike ali videa z njihovim produktom ali storitvijo, kjer sledilcem na pristen način pokažejo in razložijo, kako je ta zadeva ”super” in potem znamko ali podjetje tudi označijo v objavi. S tem na ”organski” način oglaševana znamka ali podjetje doseže več sledilcev, izmed katerih se marsikdo odloči za sledenje znamki na njenih družbenih omrežjih ali pa za nakup produkta/storitve, ki ga/jo influencer oglašuje. Evropski parlament je v prejšnjem tednu končno potrdil tudi zakonsko ureditev, ki bo od tovrstnih sodelovanj zahtevala, da so označena kot oglas. Kar nekaj sledilcev namreč še vedno ne razume procesa teh sodelovanj in je dovzetna za vplive influencerjev, ki pa so le še en dodaten oglaševalski kanal, medij. Zato je nujno potrebno, da se takšna partnerstva izpostavi kot oglaševana in tako resnično uredi pristnost objav na družbenih omrežjih.

CONTENT CREATOR

… ali po slovensko ustvarjalec vsebine je oseba, ki ustvarja originalno vsebino in jo deli z ostalimi. Ni nujno, da preko spleta, vendar v obsegu našega pogovarjanja, jo deli preko svojih družbenih kanalov ali kanalov drugega podjetja, znamke. Vsebina, ki jo ustvarja je lahko slikovna (fotografije za družbena omrežja ali spletno stran, grafično oblikovanje, ilustracije), video (vlogerji, video vsebine za družbena omrežja)  ali tekstovna (blogerji, pisci ocen, člankov).

Zelo širok nabor ustvarjalcev vsebine spada pod ta naziv, vendar jih ljudje pogosto zamenjujejo z influencerji. Zagotovo so nekateri lahko oboje – tako influencerji kot ustvarjalci vsebine (na primer za znamko SEAT sta Ajda Sitar in Denis Čebulec tako influencerja, saj objavljata vsebino s SEAT-om na svoje profile, kot tudi ustvarjalca vsebine, saj kreirata originalno vsebino samo za SEAT-ov Instagram). V osnovi pa so content creatorji tisti, ki ustvarjajo zanimivo vsebino ne glede na število sledilcev, ki imajo.

Vlogerji po navadi ustvarjajo vsebino za svoje kanale, vendar v videe večkrat vključijo tudi produkte, za katere so prejeli plačilo.

Ustvarjalci vsebine za družbena omrežja pa v več primerih ne omenjajo sodelovanj na svojih kanalih in so nekakšni ”sodelujoči” ustvarjalci iz ozadja. Na primer, za znamko Fruc ravno iščemo nekoga, ki bo znal po naših navodilih ustvariti izvirne fotografije za Instagram profil. To je zelo podobno, kot bi najeli fotografa. Le da moramo fotografu po navadi podati podrobna navodila, kaj naj bo na sliki in kako naj postavi sceno, ustvarjalcem vsebine za Instagram pa puščamo precej odprte roke in spodbujamo njihovo lastno kreativnost.

Kot sem že omenila, se njihovo delo zagotovo lahko prepleta. Influencerji so lahko content creatorji in obratno. Nikakor pa ne smemo enačiti njihove vloge. S stroškovnega vidika je sodelovanje z influencerji dražje, saj od njih zakupimo tako vsebino kot tudi oglasni prostor na njihovih kanalih. Pri content creatorjih pa samo vsebino, ki pa jo moramo potem sami dodatno oglaševati, če želimo doseči večji krog sledilcev.