Mini kolumna: Instagram fejk

Potovanja, filtri, influencerji, hashtagi… Ena stvar je skupna vsem – Instagram. Ker ravno v teh dneh pripravljamo kampanjo, ki bo v ospredje postavila ”Instagram življenje”, sem se odločila, da se tudi na blogu malo razpišem o tem.

Upam, da vam je zdaj že vsem jasno, da je Instagram platforma za oglaševanje lastnih osebnih blagovnih znamk (na primer, v mojem primeru gre za oglaševanje Tjaše Derstvenšek). Kljub temu, da prvotno ni bil razvit s tem namenom, pa ga ljudje pridno in vedno več izkoriščamo za to. Pa naj vas vprašam… Kaj se zgodi, ko želimo blagovno znamko oglaševati? Kaj pokažemo potrošnikom, da bi jih prepričali? Kaj jim povemo?

Skoraj vedno izpostavimo njene pozitivne lastnosti, resnico še malo ”olepšamo”, ne govorimo o njenih napakah ali pomanjkljivostih in upamo, da nam bodo potrošniki verjeli. Povsem enak proces se dogaja tudi na Instagramu. Svojo blagovno znamko (naše življenje) izpostavljamo kot najbolj čudovito. Slike/videe najprej obdelamo, jih nato polepšamo s filtri, zapišemo zraven kakšno znano misel (angl. quote) in upamo, da nam bodo sledilci verjeli. Predvsem pa, da bodo navdušeni nad nami in našim življenjem, ter si bodo želeli biti na našem mestu. Torej, tudi mi olepšavamo resnico. In nekaterim najboljšim to res dobro uspeva. Njih imenujemo influencerji.

Drop expectations and go with the flow. 😎
Thanks @coloursofistria for amazing day in Umag and Savudrija. ❤️

Glede na to, da mehurček influencerjev še vztrajno raste (ne bi mi verjeli, kako dobro nekateri zaslužijo na ta račun), očitno splošna ciljna publika še vedno ne ve, da je vse skupaj en velik ”fejk”.

Fejk ljudje, fejk ambient na sliki, fejk hrana, fejk potovanja, fejk sledilci… Fejk, fejk, FEJk!

Morda je malo kontradiktorno, da pišem o tem, če sem tudi sama del tega ”fejkanja”. Ampak ravno zato je ta zgodba toliko bolj resnična. Toliko bolj razumem, zakaj to počnemo. Toliko več pravice imam to obsojati. In toliko več razlogov vidim, zakaj nam sledilci vsakič znova verjamejo, da se imamo res super fino fajn. Slednjega tudi sama ne morem spremeniti, saj nas naravnanost Instagram platforme in naravnanost sodobne družbe vodi v to, da naši kanali izgledajo vizualno privlačni. Vsi smo isti. Se pa trudim s svojimi pripisi pod slikami na Instagramu  vsaj malo odmakniti od tega in svojim ”obdelanim” fotografijam dodati vsaj nekaj osebnostne note, kjer večkrat zapišem, da je moje življenje veliko več kot nekaj lepih slik.


Ni moj namen, da nehate verjeti vsemu, kar ljudje objavimo na Instagramu. Niti ni moj namen, da vas odvrnem od spremljanja ”influencerjev” in da vas nastrojim proti vsemu lepemu. Želim vas le spomniti, da nihče nima popolnega življenja. Nihče ni tako čudovit, kot izgleda na Instagram slikah. Nobena lokacija ni tako popolna, noben produkt ni tako čaroben. Vsi imamo in vse ima svoje pomanjkljivosti. Ko se boste naslednjič počutili slabo med ”scrollanjem” na Instagramu, ker boste imeli občutek, da iz vašega življenja nič ni, se spomnite na moj zapis. Preberite si ga še enkrat in se nasmejite sami sebi. 🙂