Vse kar moraš vedeti o Facebook Watch

Ogled video vsebine na Facebooku ima neverjetno moč povezovanja ljudi, spodbujanja pogovorov in negovanja skupnosti. Zato so na Facebooku videom posvetili povsem svoj prostor in platformo. V drugi polovici lanskega leta so tako globalno lansirali Facebook Watch – novo platformo, posvečeno oddajam na Facebooku.

Watch je platforma za ustvarjalce oddaj, kjer lahko najdejo svojo publiko, zgradijo skupnost oboževalcev in s tem zaslužijo nekaj denarja za svoje delo. Oddaje so lahko narejene iz več epizod, posnete vnaprej ali v živo in sledijo določeni temi ali pripovedovanju zgodbe.

Watch je personaliziran glede na porabnikove interese, strani, ki jim sledi, prijatelje in ostale podobne skupnosti. Komentarji in reakcije na videe v živo so del same izkušnje ogledovanja videa in Watch sledilcem omogoča, da lahko vidijo komentarje prijateljev in drugih gledalcev že med samim ogledom epizode. Z njimi se lahko povežejo ali celo sodelujejo v Facebook skupini, ki je namenjena samo tej oddaji.

Facebook Watch se od YouTube-a razlikuje v tem, da YouTube stremi k temu, da so naloženi videi kratki, vsebina ni nujno povezana, veliko pa je tudi razlagalnih videov ”how to”.  Facebook Watch stremi k daljši obliki videov, ki so namenjeni zabavi in sprostitvi, kot je recimo Netflix platforma.

Tri mesece po globalni premieri Watch-a, si mesečno ogleda vsaj eno minuto videa na Watch-u več kot 400 milijonov ljudi. Dnevni obiskovalci, ki jih je več kot 75 milijonov, pa v povprečju preživijo na platformi več kot 20 minut na dan.

Vsaka oddaja ima lahko tudi svojo posebno Facebook stran, namenjeno samo oddajam, kjer lahko ustvarjalci zelo preprosto nalagajo nove epizode, njihova struktura pa je primerna tudi za sledilce, saj si lahko hitro ogledajo zadnje epizode in preberejo, kakšna je tema oddaje.

Za še posebej uspešne so se izkazale serije, ki:

  • vključujejo sledilce in skupnost (takšna oddaja je na primer Nas Daily, kjer Nas snema videe z oboževalci iz celega sveta);
  • so posnete v živo in se v živo neposredno povezujejo s sledilci (Gabby Bernstein ima večkrat oddajo v živo z odgovori in vprašanji);
  • sledijo neki zgodbi ali imajo konsistentno temo (Kitchen Little je na primer zabavna oddaja z otroci, ki učijo profesionalne kuharje, kako kuhati);
  • so posneti dogodki v živo, ki skupaj pritegnejo več skupnosti hkrati (Major League Baseball ima vsak teden prenos tekme v živo).

Kreiranje oddaje ima številne prednosti, saj z njo lahko dosežemo ciljno skupino in pridobimo porabnikovo zvestobo. Vsakič, ko pride na platformo nova epizoda, so sledilci o tem obveščeni oziroma se jim epizoda avtomatsko pojavi na njihovem Watchlistu.

Pričakovano je, da bodo skozi čas lahko ustvarjalci lahko ustvarjali prihodke z oddajami s pomočjo oglasnih blokov, ki bodo ustvarjalcem že na voljo v prihodnjih mesecih. Prav tako lahko ustvarjalci že kreirajo sponzorirane oddaje.

Zaenkrat slovenski oglaševalci in ustvarjalci oddaj še niso zaznali Facebook Watch kot enega izmed potencialnih oglaševalskih kanalov, vendar je priložnost velika. Ne samo v oglasnih blokih in sponzorstvih, pač pa tudi v povezovanju z raznimi influencerji in v tem, da znamka zagotovi sledilcem dodano vrednost in se pozicionira kot ”prijatelj” in ne nekdo, ki jim želi vedno nekaj prodati.

Zato sama sebi in ostalim krativcem mečem žogico in se sprašujem, komu bo prvemu uspelo?