7 korakov do uspeha na družbenih omrežjih

Včasih je bilo na družbenih omrežjih veliko lažje izstopati, danes pa je kreiranje uspešnih objav zaradi nasičenosti in zmanjšanega organskega dosega postalo prava nočna mora podjetij. Tega pa se ne zavedajo vsi. Marsikdo si misli, ko izve, da ustvarjam vsebino za različne naročnike in njihova družbena omrežja, da imam najlažje delo na svetu, pa temu res ni tako. Sploh, če je naročnikov več. Kar posledično pomeni več kanalov in več različnih objav na dan. 

Spoznali smo že svoje občinstvo, ki je zelo pomembno pri kreiranju vsebine, saj moramo vedeti, koga nagovarjamo in kaj naše sledilce zanima. Ko to vemo, pa si moramo odgovoriti še na nekaj drugih vprašanj, preden se lotimo kreiranja vsebine.

  1. Kaj so naši cilji?

Vse prevečkrat najdem in opazim podjetja, ki so na družbenih omrežjih prisotni samo zato, da so. Napaka! Družbena omrežja so še vedno najugodnejši medij, preko katerega lahko naši ciljni skupini sporočimo točno to, kar želimo in kar bi jih utegnilo zanimati. Zakaj si torej ne postavite ciljev? Kaj želite s svojo prisotnostjo na družbenih omrežjih doseči? Je to prepoznavnost, prodaja, obveščanje ali promocija? Odločite se za eno ali dve možnosti in sledite temu cilju!

  1. Kakšen je namen naših objav?

Želite s svojimi objavami ljudi zabavati? Jih izobraževati? Obveščati o vaši aktualni ponudbi? Predstaviti vaše podjetje? Ali vse našteto? Ne glede na panogo, v kateri se vaše podjetje nahaja, je pomembno razumeti, da družbena omrežja niso medij, kamor bi ljudje hodili iskati namenoma iskati informacije o noro zdravih sestavinah vašega produkta ali o podrobnostih komponente, ki se nahaja v enem izmed vaših strojev. Takšne informacije si bodo, v primeru interesa, z veseljem prebrali na vaši spletni strani. Ne pa na družbenih omrežjih! Ta so že od vsega začetka namenjena sprostitvi, zabavi, odkrivanju novih stvari in povezovanju s prijatelji. In to moramo upoštevati pri ustvarjanju vsebine za naše kanale.

  1. Kaj želimo sporočiti?

Za večino naročnikov, za katere upravljamo družbena omrežja, vedno ob začetku določimo komunikacijske stebre. To so teme objav, ki se tedensko ali mesečno ponavljajo in tako skupaj gradijo neko celoto komunikacije. Sledilci tako lahko točno vedo, da bodo na naši strani vsak ponedeljek naši lepo misel za začetek tedna, vsako sredo nov recept za sladice, vsak petek bodo lahko odkrili, kam v Ljubljani na zabavo… Prilagodite vaše teme objav tako, da se bodo skladali z identiteto vašega podjetja ali znamke, saj bodo tako bolj pristne in sledilci jih bojo lažje povezali z vami.

  1. Kolikokrat na teden bomo komunicirali?

Hja, točnega recepta ni. Če ste vaše kanale šele ustvarili, je zagotovo nujna komunikacija vsak dan, saj je potrebno kanale napolniti z vsebino in prikazati širino podjetja ali znamke. V kolikor pa kanale že imate vzpostavljene, vsakodnevne objave niso potrebne, razen če ste novičarsko podjetje, katerega osnovni namen je obveščanje sledilcev o aktualnih dogodkih. Razlog, zakaj ni potrebno vsakodnevno objavljati na svoje kanale tiči v tem, da je organski doseg poslovnih strani vedno manjši. Kar pomeni, da naše organske objave dosežejo le nek majhen procent naših sledilcev. V kolikor te objave finančno podpremo z oglaševanjem, bodo objave dosegle več ljudi in imele večji učinek. Zato si zapomnite: manj = več. Manj objav, vendar naj bodo ustrezno finančno podprte.

  1. Kakšen bo ton naše komunikacije?

Ton komunikacije je v veliki meri odvisen od identitete naše znamke – je ta bolj mladostna, resna, zabavna; ter naše ciljne skupine – so to mladi, starejši, družine? Bo naš jezik pogovoren ali bomo uporabljali knjižno slovenščino? Se bomo v naših objavah norčevali in zabavali, ali bomo resni? Bomo naše sledilce vikali ali tikali? Ko se odločite za eno smer, se te držite. Najhuje je, če med seboj mešate različne tone komunikacije, saj s tem povzročate zmedo v glavah potrošnikov.

  1. Kako bomo pridobivali nove sledilce?

Sledilci nas ne bodo našli sami od sebe. Za njihovo pozornost in njihovo sledenje se je treba potruditi. Pa naj bodo to oglasi, nagradne igre, vplivneži ali vsebina naših objav. Postavite si cilj, koliko sledilcev želite pridobiti na mesečni ravni in stremite k temu, da ta cilj dosežete.

  1. Kolikšen budget smo pripravljeni nameniti za oglaševanje?

Zelo pomembno vprašanje! Naj vaš odgovor ne bo NIČ. Že samo z nekaj € vložka boste spremenili algoritem, s tem pa se bo vaša objava sledilcem prikazala višje in hitreje. Družbena omrežja so, kar se tiče zakupa oglaševanja, žakelj brez dna. Vendar so tudi zelo hvaležen, učinkovit in predvsem ugoden kanal, s katerim pridemo do točno tiste ciljne skupine, katero želimo nagovoriti.

 

To je le nekaj prvih korakov, ko razmišljamo o pojavljanju podjetja ali znamke na družbenih omrežjih. Vsakič, ko se lotim novega projekta, zapišem najprej STRATEGIJO NASTOPA NA DRUŽBENIH OMREŽJIH. Ta zajema odgovore na vsa zgornja vprašanja in vsebinske nastavke za celoletno komunikacijo podjetja na družbenih omrežjih. Šele, ko imamo nastavljeno strategijo, se lahko lotimo kreativnega ustvarjanja in pisanja objav.

V kolikor bi želeli pomoč ali svetovanje strategiji ali objavah, me kontaktirajte tukaj in z veseljem vam pomagam.