Content is the king!

Če delate v oglaševanju, ste to besedno zvezo v zadnjem letu slišali vsaj 10-krat. In glede na to, je prvi del mojega naziva ”Content Manager”, vam dolgujem razlago, kaj ”content” oziroma vsebina sploh je in zakaj ta beseda zadnjih nekaj let kraljuje vsem marketinškim strategijam in oglaševalskim kampanjam.

Prepričana sem, da razumete kaj pomeni beseda content oziroma vsebina in mi jo ni potrebno globje definirati. Kaj pa ”content marketing”? Pri tem pa se stvari začnejo že malo bolj zapletati. Že s samo terminologijo v slovenščini imamo problem, saj se nekako pravi pomen te besedne zveze izgubi s prevodom. Vsebinski marketing ali vsebinsko oglaševanje načeloma uporabljamo zelo redko, prav tako ni pravega prevoda mojega naziva, ki se v slovenščini sliši precej čudno – ”upravljalka vsebine”. Zato tako pri delu, kot pri pisanju bloga, uporabljam angleške besedne zveze in se že vnaprej opravičujem vsem pristašem uporabe slovenskega jezika. 🙂

 

CONTENT MARKETING

Je vrsta trženja, ki vključuje ustvarjanje in deljenje (največkrat spletne) vsebine (videi, blogi, objave na družbenih omrežjih), ki ne nujno eksplicitno promovira znamko ali podjetje, temveč je namenjeno spodbujanju interesa za produkte ali storitve tega podjetja ali znamke. Je strateški marketinški pristop, ki distribuira relevantno, vredno in konsistentno vsebino, da pritegne občinstvo in tako posredno pokaže, kako se z njihovimi produkti in storitvami lahko reši probleme porabnika.

Upad masovnega oglaševanja in naraščanje trenda personaliziranega oglaševanja sta zagotovo glavno vodilo in povod za popularnost ”vsebine”. Oglaševanje, ki bi ustrezalo vsem ciljnim skupinam enako, namreč ni več primerno in učinkovito. Namesto tega je bolje, da se osredotočimo na kreiranje izvirne, kvalitetne in avtentične vsebine, ki so zanimive,  zabavne in imajo pomen za določeno ciljno skupino.

John Deere je dober primer klasičnega content marketinga v praksi.

Zadnja leta pa se znamke osredotočajo predvsem na ustvarjanje in deljenje vsebine na spletu, saj je preko spleta veliko lažje in hitreje mogoče doseči ciljno skupino, po drugi strani pa je potrebno vsebino na spletu neprestano ustvarjati. Zanimive primere podjetij, ki so uspešni pri ustvarjanju lastne spletne vsebine si lahko ogledate tukaj.

 

ZAKAJ JE VSEBINA KRALJICA?

Ker povečuje dodano vrednost produktov/storitev.

Vsebina, ki na nek način dodaja vrednost produktom ali storitvam, porabniki na splošno dobro sprejemajo, saj rešuje njihov problem v vsakdanjem življenju ali jih uči nekaj novega. Dodana vrednost je res da neopredmetena in nima neposredne denarne vrednosti, vendar je neprecenljiva za odnos med blagovno znamko in porabniki. Vsebina, ki predstavlja porabnikom dodano vrednost tako, da jih izobražuje o izdelku/storitvi npr. preko bloga, videov ali spletnih seminarjev, je idealna za reševanje porabnikovega problema in prodajanje produkta/storitve na zelo subtilen način.

Ker spodbuja ”engagement”.

Pa smo zopet pri angleški besedi, ki jo prav tako več uporabljamo, kot pa njen slovenski prevod – vključevanje. Dobra vsebina, bodisi v obliki objave na blogu ali na družbenih omrežjih, spodbuja uporabnike k sodelovanju in dvosmerni komunikaciji z blagovno znamko, ne glede na to, ali se uporabniki tega zavedajo ali ne. Če je vsebina resnično dobra, se bodo uporabniki ustavili pri vsebini in poskušali razumeti sporočilo znamke. V najboljšem primeru bodo vsebino komentirali ali celo s prijatelji. Vključevanje sledilcev in porabnikov v dvosmerno komunikacijo je eden glavnih ciljev podjetij na družbenih omrežjih, z dobro vsebino pa je to veliko lažje doseči.

Ker pripomore k SEO optimizaciji.

Visokokakovostna in učinkovita vsebina na blogu ali spletni strani znamke ima pomemben vpliv na SEO in razvrstitev v iskalniku. Edinstvena vsebina, upošteva zakonitosti SEO optimizacije s ključnimi besedami, notranjimi povezavami z drugimi ustreznimi vsebinami ter naravnimi ključnimi besedami, pomaga, da je spletno mesto organsko dosegljivo za ustrezne iskalne izraze in ključne besede. Višja uvrstitev v iskalniku pomeni večji doseg porabnikov, kateri iščejo takšno vsebino na spletu. Prav tako pa dosledno objavljanje odlične vsebine ustvarja avtoriteto in odpira možnosti za izgradnjo kvalitetne strani, ki jo bodo z veseljem označevali in delili tudi drugi.

Spodbuja dolgoročne odnose

Ker je content marketing običajno manj prodajno naravnan, ima porabnik priložnost, da se avtentično poveže z znamko, brez pritiska nakupa. Preveč produktno orientirana vsebina ima lahko negativen vpliv na odnos porabnika z znamko, saj porabnik ne dobi občutka, da je pomemben, da podjetje skrbi zanj in za njegovo dobro. Z vsebino, ki pa temu je namenjena, podjetje vzpostavi dolgoročen odnos, porabnikovo zaupanje in lojalnost se povečata in podjetje s tem dolgoročno ustvari več prihodkov in večji ugled.

 

Ustvariti dobro vsebino ni lahko, vendar je danes to ena najpomembnejših elementov pri kreiranju oglaševalske kampanje ali marketinške strategije. Zato dobro razmislite, kakšno dodano vrednost boste ponudili porabnikom. Z veseljem vam pomagam tudi jaz, pišete mi lahko tukaj.

V enem izmed naslednjih prispevkov pa vam zaupam, kako do idej za kvalitetno vsebino na družbenih omrežjih.