Spoznaj svoje občinstvo #3

Kot obljubljeno, si bomo pogledali še, kako lahko čim bolje spoznamo in analiziramo svoje občinstvo na družbenih omrežjih Snapchatu, YouTube in Linkedin. Predvsem slednji ima za oglaševalce to orodje zelo razvito, prva dva pa žal malo manj, a ravno v tem je čar.

 

SNAPCHAT

Kljub napovedim, da bo Snapchat zaradi funkcij, ki jih ponuja Instagram, propadel, pa predvsem v ZDA njegova uporaba med najstniki narašča. Do februarja letos, nam Snapchat ni ponujal ravno večjega vpogleda med svoje sledilce oziroma Snapchat prijatelje. Videli smo lahko le, kdo si je naše objave ogledal in kdo si jih je ”screeshotal” oziroma zajel sliko naše objave.

V začetku pomladi pa so začeli tudi oni ponujati malo bolj podroben vplogled. S pomočjo Snapchat vpogledov (ang. Snapchat Instights) lahko zdaj uradni Snapchat ustvarjalci spremljajo še veliko več, kot pa število ogledov. Zdaj imajo dostop do časovne razporeditve ogledov, prav tako pa lahko dostopajo do podrobnejših demografskih podatkov. Žal pa je ta funkcija namenjena samo tistim, ki so uradni ”ustvarjalci” Snapchat zgodb oziroma tistim, ki so si nabrali res veliko število sledilcev.

Do Snapchat vplogledov dostopamo preko bitmoji-ja v zgodnjem levem kotu zaslona, ki nas odpelje na domač zaslon. Tam se tistim, ki imajo to možnost omogočeno, prikaže zavihek ”Insights”. S klikom nanj, se nam odpre skupen pregled vplogledov.

 

 

Poleg ogledov objav in dosega, spodaj najdemo predel poimenovan ”Subscribers”. Tukaj že lahko vidimo razporeditev sledilcev med spoloma in najpopularnejšo starostno skupino. Če kliknemo na zavihek ”See more”, se nam odpre še bolj podrobna analiza občinstva. V kategoriji ”Lifestyle” so naši sledilci razporejeni med več kot 100 kategorijami, glede na njihove politične, glasbene in druge interese. Naš seznam nam prikazuje 4 najbolj popularne kategorije naših sledilcev.

 

Snapchat Audience Insights expanded

 

Kot vidite na sliki, lahko spodaj najdemo tudi demografske podatke. Ogledamo si lahko TOP 3 regije iz katerih prihajajo naši sledilci in odstotek naših sledilcev po regijah.

Snapchat je zaradi poslovnih in marketinških razlogov to orodje za analiziranje res potreboval, še vedno pa ostaja problem, da imajo dostop do vpogledov samo večje znamke oz. priznani Snapchat ustvarjalci. Večina slovenskih uporabnikov in znamk tako žal tega dostopa še vedno nima.

 

YOUTUBE

Na Youtubu je priti do analize občinstva še malo težje kot na Snapchatu. Vsi, ki ste kadarkoli naložili kdaj kakšen posnetek na YouTube, lahko dostopate do teh podatkov, se je pa za to potrebno malo znajti in narediti kakšen klik ali dva več kot kje drugje.

Do vpogleda pridemo preko YouTube Studio Beta. To je nadgradnja Creator Studia, torej funkcije, preko katere se ureja in nalaga videoposnetke. S prijavo oziroma klikom na povezavo se vam bo odprla vaša stran s seznamom vseh naloženih posnetkov. V levem stolpcu pod vašo sliko pa lahko najdete tudi zavihek ANALIZA.

 

S klikom na ta zavihek, se vam bo odprl vpogled v precej kompleksno analizo z veliko grafi. Med njimi boste tako lahko našli informacijo, iz kje točno pridejo vaši gledalci do vašega posnetka (Facebook, Google, priporočila), koliko časa si ogledujejo vaše posnetke, s katerimi ključnimi besedami vas najdejo in drugo. Demografske podatke (spol, starost, lokacija) najdemo pod zavihkom pridobivanje občinstva. Prav tako se med vsemi grafi skriva zanimiv podatek – največkrat uporabljen jezik za prevode.

 

 

V kolikor boste analizirali svoje občinstvo na YouTube-u, bodite pozorni še na datum. Ta se nahaja skrajno desno. Izberete si lahko zelo različno dolga obdobja za prikaz, glede na izbrano obdobje pa se spreminjajo tudi podatki o občinstvu. Tako boste lahko primerjali, ob katerem videu se je na vašem kanalu znašlo več tujega občinstva, kateri video je bolj pritegnil mlajše občinstvo, itd.

 

 

LINKEDIN

Kot sem napovedala že v samem uvodu, nam tudi Linkedin omogča zelo podroben vpogled med občinstvo. Je pa dostop do tega orodja precej zapleten in omogočen samo tistim, ki želijo na Linkedin-u oglaševati. Vklopljeno morate imeti funkcijo ”Website Demographics”, ki si jo naložite s pomočjo ”Linkedin Insight Tag”. Ko imate to urejeno, je potrebno ustvariti še oglaševalski račun v Linkedin Campaign Manager-ju. Ja, tri stvari sem naštela, kaj vse si morate urediti, preden lahko sploh pridemo do občinstva.

 

 

V kolikor ste vztrajni in se si omogočili vpogled, si v Campaign Managerju označite, katere vrste občinstva želite spremljati. Torej, to ni vpogled v vaše občinstvo in vaše sledilce na Linkedinu, temveč vpogled v celotno ciljno skupino, ki si jo izberete in uporablja Linkedin. Noro! Po tem, ko si jo označite (interesi, zaposlitev, stopnja izobrazbe, lokacija, podjetje ali velikost podjetja, itd.), ustvarite kampanjo, preko katere potem kasneje lahko spremljate vedenje vašega izbranega občinstva in glede na njihove reakcije prilagajate svojo kampanjo.

Kar precej minusov ima Linkedin orodje za tiste, ki so samo radovedni in ne želijo oglaševati. Če pa ste eden izmed tistih, ki bi na Linkedinu tudi radi oglaševali, je to orodje eno najboljših izmed vseh družbenih omrežjih, prav tako pa boste nad rezultati več kot navdušeni!

 

Preverite še, kako spoznate svoje občinstvo na Facebooku in Instagramu!